Tilgængelighedserklæring

BMW Denmark A/S (herefter benævnt “MINI”) designer virksomhedens website med henblik på at det er tilgængeligt I overensstemmelse med kravene i ”Lov nr. 801 af 7. juni 2022 om tilgængelighedskrav for produkter og tjenester” (Tilgængelighedsloven) med senere ændringer. Denne tilgængelighedserklæring omfatter tilbuddet på www.mini.dk.

Tilgængelighedsloven forpligter særligt serviceudbydere til blandt andet at designe e-handels services på en sådan made, at de er tilgængelige og anvendelige som normal for personer med funktionsnedsættelser uden særligt besvær og i princippet uden ekstern hjælp.Disse krav er yderligere specificeret i Tilgængelighedsloven, særligt lovens bilag. I tillæg til de tekniske krav, forpligter loven serviceudbydere til at gøre visse oplysninger tilgængelige I et tilgængeligt format.

En generel beskrivelse af tjenesten og beskrivelser og forklaringer, der er nødvendige for at forstå tjenestens funktion.

MINI stiller forskellige e-handelstjenester (omtales i det følgende som "tjenester") til rådighed på sit website, som kunderne kan bruge til at købe produkter og tjenester online. De tilgængelige tjenester er beskrevet nedenfor.

Onlineindhold, der ikke er en del af de beskrevne tjenester, er muligvis (endnu) ikke fuldt ud tilgængeligt.

Bestilling af biler online

At bestille en bil online starter på startsiden af MINI Store. Der er forskellige muligheder for bestilling af køretøjer afhængigt af tilgængelighed:

  • Køb
    Kunderne kan købe biler fra MINI og MINI Partnere online via hjemmesiden og få dem leveret af en MINI Partner.


  • MINI Leasing
    Kunder kan benytte MINI Leasing for BMW Financial Services Denmark A/S-biler uden at skulle købe dem. Ved en kilometerbaseret leasingkontrakt udleveres biler til kunderne efter betaling af en fast månedlig ydelse. Ratebeløbet afhænger af køretøjets pris samt det aftalte kilometertal og den aftalte pris. Perioden er normalt mellem 24 og 48 måneder. Derudover kan der tilføjes servicemoduler såsom reparationsservice eller dækservice.

    Der kan foretages en særlig engangsbetaling for leasing ved kontraktens start for at reducere den månedlige ydelse. BMW Financial Services Denmark A/S kan kræve, at der stilles sikkerhed såsom selvskyldnerkautionserklæring eller depositum. BMW Financial Services Denmark A/S vil fortsat være ejer af køretøjet, mens kunderne er brugere af køretøjet. Under leasingperioden er de ansvarlige for forsikring, vedligeholdelse og reparation af køretøjet.

    Kontrakten kan ikke annulleres under normale forhold i løbet af kontraktperioden. Retten til ekstraordinær opsigelse påvirkes ikke.

    Ved udgangen af kontraktperioden skal køretøjet returneres i en stand, der svarer til dets alder og det i kontrakten aftalte kilometertal. Køretøjet skal være fri for skader og defekter samt være trafik- og driftssikkert. Normale slidspor betragtes ikke som beskadigelse af bilen. Eventuel overskydende eller manglende kilometergodtgørelse samt eventuel værdireduktion afregnes i forbindelse med den endelige afregning. Dette kan resultere i yderligere omkostninger for kunderne.
  • MINI finansiering
    Kunder kan få bevilget et bestemt beløb som en del af en låneaftale fra BMW Financial Services Denmark A/S. Dette beløb tilbagebetales inden for en bestemt periode. Under perioden betales der månedlige rater til BMW Financial Services Denmark A/S, inklusive en aftalt rentesats. Med renterne betaler kunderne BMW Financial Services Denmark A/S for at låne dem midler inden for en bestemt periode.

    Ved bilfinansiering udbetales beløbet til låneudbyderen. De løbende renter dækkes indledningsvist af de enkelte rater, og den resterende del af raten bruges til at tilbagebetale lånet. Renten ændres ikke under kontraktperioden. Kunder kan blive pålagt at stille sikkerhed. Der findes yderligere oplysninger om låneaftalen med BMW Financial Services Denmark A/S i låneansøgningen.

  • Anmod om rådgivning
    Kunder kan anmode om rådgivning fra MINI Partnere ved at indtaste deres personlige data.


  • Bytte
    Kunder kan give udtryk for deres interesse i at få bilen byttet hos deltagende forhandlere og modtage et uforpligtende tilbud ved at indtaste deres personlige oplysninger og biloplysninger.

    Der er forskellige muligheder for at benytte sig af dette:

        1. Søgning efter nye og let brugte biler eller Søgning efter brugte biler. Kunderne kan søge efter nye og let brugte biler eller brugte biler med specifikke konfigurationer. Når de har valgt en bil, kan de købe, lease, finansiere eller anmode om rådgivning afhængigt af tilgængelighed. De kan også se lignende biler og/eller føje en bil til deres ønskeseddel.

        2. Den individuelle bilkonfiguration i Konfigurator. Når de har valgt et basiskøretøj kan kunderne oprette en individuel konfiguration baseret på denne bil. De kan købe,
    lease, finansiere eller anmode om rådgivning i forhold til den konfigurerede bil. De kan også gemme deres konfiguration, se en oversigt og se biler, som minder om den, de har konfigureret.

    Der vælges mellem køb, leasing eller finansiering, efter man har valgt bilen som en del af betalingsprocessen.

    Ved leasing eller finansiering udfyldes en online-ansøgning til finansieringstjenesten efter betalingsprocessen. Denne online-ansøgning findes på websitet for MINI Financial Services.

    Ved betaling kan kunderne signalere interesse i at få deres bil indbyttet af deltagende forhandlere og modtage et uforpligtende tilbud ved at indtaste deres personlige oplysninger og oplysninger om bilen.

    Det kræver en MINI brugerkonto  (MINI ID) at bestille en bil.

MINI Connected.

Kunderne kan benytte digitale tjenester til deres bil i MINI Online Store til MINI Connected De kan tilføje tjenester til biler, de allerede ejer, og købe dem online. Udbuddet af tjenester afhænger af kundens bil og kan variere. Det kræver et MINI ID, og bilen skal være knyttet til dette MINI ID.

Tilbehør og serviceydelser

Ud over køretøjet kan kunderne også vælge dele og tilbehør online via websitet i Søgning efter nye og let brugte biler eller i Konfigurator. Hvis disse er tilgængelige, kan kunderne også vælge service- og vedligeholdelsespakker til bilen online via websitet i Søgning efter nye og let brugte biler eller i Konfigurator.

Online aftale

Kunderne kan booke en serviceaftale med en MINI Partner via Online aftale ved at vælge de ønskede, individuelle tjenester til en allerede ejet bil samt en aftale. Det kræver et MINI ID, og bilen skal være knyttet til dette MINI ID.

Prøvekørsel.

Kunder kan booke en prøvetur i en bil fra en bestemt modelserie ved at bruge Book en prøvetur og indtaste deres personlige data og vælge ønsket dato og tidspunkt samt den MINI Partner, hvor de ønsker at foretage prøvekørslen. Det kræver et MINI ID at booke en prøvekørsel.

Overholdelse af tilgængelighedskrav.

BMW Denmark A/S tilstræber at gøre virksomhedens website tilgængeligt på en rækkeforskellige måder og forberede det til brug af hjælpeteknologier. Til dette formål er udviklingen af webstederne i overensstemmelse med de tekniske standarder i den europæiske standard EN 301 549 og succeskriterierne i Web Content AccessibilityGuidelines (WCAG) 2.1, der henvises til heri, på overensstemmelsesniveau A og AA.

De relevante undersider til websitet indeholder også den information, der er krævet i henhold til Tilgængelighedsloven på en tilgængelig måde.

Feedback og kontakt.

Opdatering af erklæringen.

Denne tilgængelighedserklæring blev senest opdateret den 28-06-2025.