MINI Data Privacy

BMW Danmark A/S (herefter benævnt "BMW Danmark" eller "Vi"), cvr nr. 10068622, med registreret adresse Borgmester Christiansens Gade 50, 2450 København SV, Danmark, er dataansvarlig i henhold til EU's generelle databeskyttelsesforordning ("GDPR") for behandlingen af dine personoplysninger.


I Danmark  koordinerer BMW Danmark salg og distribution af MINI-biler, originale MINI-dele, tilbehør og relaterede tjenester via organisationsenheden, MINI Danmark (herefter "MINI Danmark").


Ifølge MINI Danmark støtter andre organisatoriske enheder i BMW Danmark også aktivt eksisterende og potentielle kunder i Danmark. MINI Connected Services og MINI Online Shops er de vigtigste driftsenheder, der yder en sådan support.


MINI Danmark autoriserer MINI-Partner og MINI-værksteder   (begge i det følgende samlet benævnt "MINI-partnere", medmindre en sondring er nødvendig), yder support og assistance i tekniske og ikke-tekniske spørgsmål for kunder, potentielle kunder, kontraktpartnere og andre interesserede grupper, driver hjemmesiden www.mini.dk, tilbyder MINI ID Online-kontoen  og MINI Connected Services på dette websted og promoverer MINI-brandet i Danmark.


Medmindre andet er angivet, er MINI-partnere juridisk og økonomisk uafhængige virksomheder og er ikke en del af BMW Group. Som licenstagere og underlagt betingelserne i deres autorisation bruger de MINI-mærket til formidling og distribution af MINI-biler, originale MINI-dele og tilbehør og til mærkerelateret vedligeholdelse og reparation. 


BMW Danmark fungerer som dataansvarlig for dine data, der behandles via hjemmesiden www.mini.dk, via din MINI ID-onlinekonto, gennem MINI Connected-tjenesterne samt særligt markerede dele af MINI-appen, via kundeportaler og for dine data, der behandles i forbindelse med dine kontakter til MINI-kundeservice og med eventuelle MINI-direkte markedsføringskampagner. BMW Danmark behandler også dine data, når de overføres til BMW Danmark af MINI-partnere, hvis og i det omfang de nødvendige databeskyttelseskrav er opfyldt, især når du har købt en ny MINI-bil eller en "Ung brugt bil" fra BMW Danmark via en MINI-partner. 


MINI-partnere er ansvarlige for behandlingen af eventuelle personoplysninger, som du selv giver til MINI Partneren i forbindelse med dine anliggender og kundesupport relateret til områderne mæglervirksomhed, salg og service. MINI-partnere behandler også dine oplysninger, når BMW Danmark videregiver dem til dem som en del af kundeservicen, f.eks. i forbindelse med købsaftaler med BMW Danmark, der formidles gennem MINI-partneren. Du har mulighed for at bede om oplysninger om identiteten for de MINI-partnere, der modtager dine data fra BMW Danmark,  og for at forhindre udveksling af data med en eller alle MINI-partnere og for at tilbagekalde overførslen. For at gøre dette bedes du kontakte vores kundesupport på:+45 70 15 61 56 (Mandag til fredag (8-16); Lukket på søn- og helligdage) eller via e-mail: nordic.dataprivacy@bmw.Dk.


Som forklaret mere detaljeret nedenfor  er BMW Danmark og MINI-partnerne også fælles dataansvarlige i henhold til GDPR med hensyn til visse specifikke databehandlingsoperationer.


Denne databeskyttelseserklæring beskriver også en del af den behandling af dine data, der udføres af MINI Partners. Ikke desto mindre behandler MINI-partnerne også dine data til deres egne yderligere formål og kan indsamle yderligere personoplysninger i denne henseende. Du kan få mere at vide om, hvordan dine data bruges af den respektive MINI-partner i databeskyttelseserklæringen.


Kontaktoplysningerne til MINI's kundesupport og til BMW Danmarks databeskyttelsesrådgiver kan ses her Nordic.dataprivacy@bmw.dk.

 

BMW Danmark indsamler og behandler dine personoplysninger i en række tilfælde, herunder følgende:

  • Hvis du kontakter os direkte, f.eks. via vores hjemmeside, via chat, via MINI kundesupport, og hvis du er interesseret i vores produkter eller tjenester eller har andre bekymringer eller anmodninger.
  • Hvis du køber produkter direkte hos os (f.eks. på vores hjemmeside).
  • Hvis du anmoder om oplysninger om vores produkter og tjenester (f.eks. elektronisk overførsel af brochurer eller prislister).
  • Hvis du giver os dit samtykke til salgsfremmende (markedsførings)kommunikation eller svarer på vores direkte markedsføringskampagner, f.eks. når du udfylder et svarkort, eller når du indsender dine data online på et af vores websteder (www.mini.dk eller en landingsside). 
  • Hvis MINI-partnere overfører dine personoplysninger til os (forudsat at de nødvendige databeskyttelseskrav er opfyldt), navnlig med henblik på at indgå og opfylde købskontrakter med BMW Danmark , der blev formidlet gennem MINI-partneren, hvis dit samtykke er givet, eller du ikke har gjort indsigelse mod overførslen af dine oplysninger til BMW Danmark til kundeplejeformål (f.eks. for at identificere dig, når du kontakter MINI-kundesupport) og postkontakt (f.eks. forsendelse af MINI-velkomstpakken til dig efter køb af et køretøj) efter du er gjort bekendt med, at du har ret til at gøre indsigelse.
  • Hvis dine køretøjsdata (sammen med køretøjets stelnummer) overføres til os i forbindelse med serviceprocedurerne og med vedligeholdelses- og reparationstjenester, der leveres af vores autoriserede MINI-reparatører. 
  • Hvis andre virksomheder i BMW Group (f.eks. BMW Financial Services) og vores forretningspartnere giver os oplysninger om dig på en tilladt måde, samt
  • hvis tredjeparter (f.eks. certificerede adressemæglere) giver os personoplysninger om dig på en tilladt måde.

Hjælp os med at holde dine oplysninger opdaterede ved at informere os om eventuelle ændringer i dine personoplysninger - især dine kontaktoplysninger. Du kan nemt gøre dette selv, hvis du vil, i din MINI ID Online-konto. Under dette link kan du også til enhver tid se og ændre dine data (f.eks. kontaktoplysninger, samtykke til salgsfremmende kommunikation, valg af din foretrukne MINI-partner, dine kortlagte køretøjer, dine registrerede betalingsoplysninger).


For en problemfri kundeoplevelse og maksimal fleksibilitet giver dit personlige MINI ID dig mulighed for nemt at identificere dig selv på alle kontaktpunkter. Personlig identifikation over for en MINI-partner kan bl.a. nemt udføres ved hjælp af en QR-kode på din MINI ID-Online-konto (f.eks. i MINI-appen), hvilket giver MINI-partneren adgang til visse data i din profil. Hver gang du identificerer dig selv for første gang med en MINI-partner, modtager du en e-mail, der beskriver din aktivitet med henblik på at beskytte dine data.

Følgende kategorier af personoplysninger kan indsamles via de mange tjenester og kontaktkanaler, der er beskrevet i denne databeskyttelseserklæring:

  • Kontaktoplysninger: Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse.
  • Kontraktdata: Kundenummer, kontraktnummer, købskontrakt som eventuelt formidlet af MINI-detailpartneren, bestilte MINI Connected-tjenester, køretøjets identifikationsnummer, relevante betalingsoplysninger.
  • Onlinekontodata: MINI ID, oplysninger om MINI ID (f.eks. foretrukket sprog), MINI Connected Services, eksisterende og potentielle kundeportaler (f.eks. BMW Financial Services), betalingsoplysninger, som du har registreret (f.eks. kreditkortnummer). 
  • Interesser: Oplysninger, du giver om dine interesseområder, f.eks. de køretøjer, du er interesseret i, foretrukne MINI-partnere, hobbyer og andre personlige præferencer.
  • Andre personoplysninger: Oplysninger, som du giver om fødselsdato, akademisk uddannelse, husstandsstørrelse eller erhvervsmæssig status.
  • Brug af- og kommunikation via webstedet: oplysninger om, hvordan du bruger webstedet, og om du åbner eller videresender kommunikation fra os, herunder data indsamlet via cookies og andre sporingsteknologier. For mere information, se vores MINI-cookiepolitik her.
  • Samtykke til salgsfremmende (markedsførings) kommunikation: oplysninger om ethvert samtykke, som du har givet til salgsfremmende eller markedsføringskommunikation.
  • Transaktions- og interaktionsdata: Oplysninger om køb af produkter og tjenester, køretøjskonfigurationer, der er gemt på MINI-onlinekontoen, interaktioner med MINI-kundesupport (dine forespørgsler og klager) og MINI-partnere og deltagelse i eventuelle markedsundersøgelser.
  • Personlige identitetsoplysninger: Data, der er nødvendige for at fastslå din identitet med henblik på compliancerelateret kontrol såsom kontrol af hvidvaskning af penge eller kontrol af sanktionslister eller lister over politisk eksponerede personer (f.eks. fødested og fødselsdato, nationalitet, bopælsadresse), samt oplysninger om transaktioner, eventuelle manglende betalinger til os, samt oplysninger om svig, kriminel aktivitet, mistænkelige transaktioner.
  • Brug af MINI Connected-tjenester og MINI-appen: Oplysninger om din brug af MINI Connected-tjenester, MINI-appen eller andre apps, der tilbydes af BMW Danmark (på din mobile enhed) og BMW AG (Petuelring 130, 80788 München, Tyskland) som beskrevet i de enkelte databeskyttelseserklæringer.
  • Oplysninger om bilens funktioner og indstillinger: Oplysninger om dit køretøjs funktioner og aktuelle indstillinger (identificeret ved hjælp af køretøjets stelnummer), f.eks. MINI TeleServices, MINI Connected Services eller MINI CarData. 
  • Køretøjets geolokaliseringsdata (sporingsdata): Oplysninger om placeringen af dit køretøj eller din mobilenhed. BMW Danmark  og BMW AG kan modtage sådanne data i forbindelse med levering af MINI Connected-tjenesterne og MINI-appen, samt i tilfælde af en prøvekørsel, og bruger dem i overensstemmelse med de detaljerede beskrivelser af de respektive tjenester og med de sikkerhedsforanstaltninger, der er truffet for at beskytte lokaliseringsdataene . Du kan finde flere oplysninger i vores Sikkerhedsforanstaltninger for geolokaliseringsdata 
  • Tekniske data relateret til køretøjet: Data, der genereres eller behandles i køretøjet:

    Driftsdata i køretøjet
    Styrenheter bearbetar data för att driva fordonet.

    Sådanne data omfatter f.eks.:

    Køretøjets stamdata: Køretøjets stelnummer, køretøjsmodel, køretøjets egenskaber og udstyr osv.
    - Oplysninger om køretøjets status (f.eks. hastighed, bevægelsesdeceleration, sideværts acceleration, hjulomdrejninger, seleindikator, brændstofforbrugsdata, batteridata)
    - Omgivelsesforhold (f.eks. temperatur, regnsensor, afstandssensor).

    Som regel er disse data midlertidige og gemmes ikke ud over driftstiden og behandles kun i selve køretøjet. Kontrolenheder indeholder ofte datahukommelser (inklusive bilnøglen). Disse anvendes for midlertidigt eller permanent at dokumentere oplysninger om køretøjets tilstand, komponentbelastning, vedligeholdelseskrav og tekniske hændelser og fejl.

    Afhængigt af de tekniske funktioner og udstyr gemmes følgende type oplysninger:
    - Driftsstatus for systemkomponenter (f.eks. benzintankniveauer, dæktryk, batteristatus),
    - Funktionsfejl og defekter i vigtige systemkomponenter (f.eks. lygter, bremser),
    - Systemernes reaktioner i særlige kørselssituationer (f.eks.    udløsning af airbag, indtræden af stabilitetskontrolsystemerne)
    - Oplysninger om skader på køretøjer
    - Driftsforhold for elektriske køretøjer (f.eks. højspændingsbatteriets opladningsstatus, batteriets tilstand, estimeret rækkevidde).

    I særlige tilfælde (f.eks. når køretøjet har registreret en funktionsfejl) kan det være nødvendigt at gemme data, som i virkeligheden kun ville være midlertidige.

    Hvis du gør brug af tjenester (f.eks. reparationsservice, vedligeholdelsesarbejde), kan de lagrede driftsdata – om nødvendigt – udlæses og bruges sammen med køretøjets stelnummer. Udlæsningen fra bilen kan udføres af medarbejdere fra MINI-partneren eller BMW-afdelingen eller tredjeparter (f.eks. vejhjælpstjenester). Det samme gælder garantisager og kvalitetssikringsforanstaltninger.

    Udlæsningen udføres normalt via det lovpligtige link til OBD ("on-board diagnostics") i køretøjet, via telediagnose eller vejhjælp. Udlæsningen af driftsdata dokumenterer de tekniske forhold for køretøjet eller de enkelte komponenter og hjælper med fejldiagnosticering, overholdelse af garantiforpligtelser og kvalitetsforbedring. Disse data – herunder oplysninger om komponentbelastning, tekniske hændelser, betjeningsfejl og andre fejl – overføres til BMW AG som producent til dette formål sammen med køretøjets stelnummer (hvis relevant). BMW AG er desuden som producent underlagt produktansvar. BMW AG bruger også driftsdata fra biler til dette formål, f.eks. til tilbagekaldelseskampagner. Disse data kan også bruges af BMW til at undersøge eventuelle kundekrav baseret på garantier og opgraderinger. 

    Fejllogfiler eller hukommelser i køretøjet kan nulstilles af et serviceværksted enten som en del af reparations- eller servicearbejdet eller på din anmodning.

    Komfort-, komfort- og infotainmentfunktioner Du kan gemme bekvemmeligheds- og brugerdefinerede indstillinger i køretøjet og ændre eller nulstille dem når som helst.

    Afhængigt af køretøjets funktioner kan disse indstillinger f.eks. omfatte

    - Justering af sæde- og ratpositioner
    - Indstillinger for affjedring og klimaanlæg,
    - Tilpasninger såsom indvendig omgivelsesbelysning.

    Inden for parametrene for de valgte funktioner kan du selv tilføje data til bilens infotainmentfunktioner. Afhængigt af køretøjets egenskaber kan sådanne data f.eks. omfatte

    - Multimediedata, f.eks. musik, film eller fotos til afspilning i et integreret multimediesystem,
    - Adressebogsdata til brug sammen med et integreret håndfrit system eller et integreret navigationssystem
    - Indtastede navigationsdestinationer- Data om brugen af internettjenester.

    Disse data, der indtastes af hensyn til bekvemmelighed, komfort og infotainmentfunktioner, kan gemmes lokalt i køretøjet eller på en enhed, som du har tilsluttet køretøjet (f.eks. smartphone, USB-stick eller MP3-afspiller). Hvis du selv har indtastet dataene, kan du til enhver tid slette dem.

    Disse data overføres fra bilen, men kun på din anmodning, f.eks. ved brug af onlinetjenester i forbindelse med de indstillinger, du har valgt.

    Smartphone-integration, f.eks. Apple CarPlay
    Hvis dit køretøj er korrekt udstyret, kan du tilslutte din smartphone eller anden mobilenhed til køretøjet, så du kan styre det via køretøjets integrerede betjeningsknapper. Smartphonens billeder og lyd kan vises eller afspilles via multimediesystemet. Samtidig overføres visse oplysninger til din smartphone. Afhængigt af integrationstypen omfatter dette f.eks. positionsdata, dag/nat-tilstand og andre generelle køretøjsoplysninger.

    Integrationen muliggør brug af udvalgte smartphone-apps, såsom navigation eller musikafspilning. Der er ingen yderligere interaktion mellem smartphone og køretøj, og især er der ingen aktiv adgang til køretøjsdata. Typen af yderligere databehandling bestemmes af udbyderen af den app, der bruges i et givet tilfælde. Hvorvidt og hvilke indstillinger du kan konfigurere til disse formål, afhænger af den pågældende app og din smartphones operativsystem.

    Online-tjenester
    Hvis dit køretøj har en mobilnetværksforbindelse, vil en sådan forbindelse muliggøre udveksling af data mellem dit køretøj og andre systemer. Mobilnetværksforbindelsen er muliggjort af et køretøjs egen sender og modtager eller via en mobilterminal (f.eks. smartphone), som du har medbragt i køretøjet. Online-funktioner kan bruges via denne mobilnetværksforbindelse. Disse funktioner omfatter onlinetjenester og applikationer/apps, som leveres til dig af producenten eller af andre udbydere. 

    MINI Online-tjenester
    Med hensyn til MINI-onlinetjenester som f.eks. MINI Connected-tjenester beskrives de relevante funktioner af BMW Danmark på det relevante sted (f.eks. betjeningsvejledning, MINI Driver's Guide App, MINI-websteder), hvor de tilknyttede databeskyttelsesoplysninger også vises. Personoplysninger kan bruges til at levere onlinetjenester. Udvekslingen af data til dette formål vil ske via en sikker forbindelse, f.eks. ved hjælp af de IT-systemer, som BMW Danmark stiller til rådighed til dette formål. Enhver indsamling, behandling og brug af personoplysninger, der går ud over levering af tjenester, vil kun blive udført på grundlag af, hvad der er tilladt ved lov, f.eks. i tilfælde af et lovpligtigt nødopkaldssystem, en kontrakt eller på grundlag af samtykke. 

    Tredjeparts tjenester
    Hvis du gør brug af muligheden for at bruge onlinetjenester fra andre udbydere (tredjeparter), vil disse tjenester være underlagt den respektive udbyders ansvar, databeskyttelse og brugsbetingelser. BMW Danmark har ingen indflydelse på det indhold, der udveksles herved.

    Vi beder dig derfor om at gøre dig bekendt med typen, omfanget og formålet med indsamlingen og brugen af personoplysninger i forbindelse med levering af sådanne tredjepartstjenester.

De data, vi indsamler, vil blive behandlet til de formål, der er angivet nedenfor. En forklaring på, hvordan de tilgængelige retsgrundlag eller retsgrundlag finder anvendelse, kan findes her.

A. Opfyldelse af kontraktlige forpligtelser i forbindelse med distribution, vedligeholdelse og reparation af køretøjer. (Artikel 6, stk. 1, litra b) i databeskyttelsesforordningen)
BMW Danmark og MINI Partnere indsamler, behandler og bruger personoplysninger som led i salgsprocesserne eller i forbindelse med vedligeholdelses- eller reparationsarbejde hos MINI Partneren.

Som en del af salgsprocesserne bruges visse personoplysninger hos BMW Danmark, MINI-partnerne og BMW-afdelingerne til at administrere købsaftalen, gennemføre prøvekørsler og overføre oplysninger i forbindelse med dit køb af bilen.

I forbindelse med disse aktiviteter behandles følgende kategorier af data:

  • Kontaktoplysninger 
  • Kontraktoplysninger
  • Online kontodata
  • Køretøjets tekniske data 
  • Oplysninger til bekræftelse af personlig identitet 
  • Transaktions- og interaktionsdata

BMW Danmark og MINI-partnere bruger dine personoplysninger til at kontakte dig i forbindelse med administration af kontrakten (f.eks. køb af bil, værksteds-/reparationsordrer, bestilling af MINI Connected-tjenester) eller til at behandle en bekymring eller anmodning, som du har delt (f.eks. bestilling af et tilbud eller prøvekørsel). I forbindelse med alle aspekter af kontraktadministration eller håndtering af en bekymring eller anmodning kontakter vi dig uden at indhente særskilt samtykke, f.eks. skriftligt, telefonisk, via messenger-tjenester, via e-mail, via MINI App; i hvert enkelt tilfælde afhængigt af de kontaktdata, du har givet.

 

Som en del af vedligeholdelses- og reparationsprocesserne eller serviceydelserne, der udføres hos de autoriserede MINI-reparatører, udlæses de tekniske data, der er relevante for køretøjets service, fra de installerede elektroniske styreenheder ved hjælp af specielt diagnoseudstyr. Sådanne data behandles og bruges på servicestederne af uddannede teknikere til at diagnosticere og reparere eventuelle funktionsfejl. Sådanne tekniske data om køretøjet består primært af følgende oplysninger:

  • køretøjets stamdata (f.eks. køretøjets identifikationsnummer, køretøjsmodel, produktionsdato, køretøjets egenskaber og udstyr) 
  • køretøjstilstandsdata (f.eks. tilstandsbaseret serviceinformation, aflæsninger såsom kilometertal), 
  • fejllogfiler/hukommelsesposter (f.eks. fejl i blinklys) 
  • Belastningsdata
  • softwareversioner og 
  • service- og værkstedsdata (f.eks. servicekrav, udført arbejde, installerede reservedele, garantisager, værkstedslogbøger).

BMW Danmark kan få adgang til ovenstående oplysninger for at hjælpe med tekniske eller andre udfordringer i det arbejde, der udføres af autoriserede MINI-reparatører.

 

De ovennævnte ansvarlige parter (dataansvarlige) kan også modtage begrænsede data til geolokalisering af køretøjet, for så vidt sådanne data er nødvendige med henblik på opfyldelse af en kontrakt (f.eks. som en del af vejhjælpen fra MINI Mobile Service), eller for så vidt du har givet dit samtykke til deling af disse data. Disse data vil udelukkende blive brugt i overensstemmelse med sikkerhedsforanstaltningerne for geolokaliseringsdata.

MINI ID
For en omfattende brug af forskellige tjenester og produkter, der tilbydes af BMW Group (f.eks. booking af prøvekørsler og køb af biler fra BMW Danmark), skal du bruge en MINI ID Online-konto. Du kan f.eks. registrere dig på www.mini.dk eller i MINI-appen. Ved registreringen modtager du et MINI ID, som er din personlige identifikator for alle interaktioner med BMW Danmark, og som også kan bruges til identifikationsformål hos MINI-partnerne. MINI ID giver dig også adgang til andre tilbud fra BMW Danmark og til andre portaler fra andre virksomheder i BMW Group. Dit MINI ID er derfor også dit BMW ID. For at kunne tilbyde dig denne BMW Group Login-tjeneste gemmes visse kontodata (BMW/MINI ID, adgangskode, navn) separat hos BMW AG og overføres til BMW Group-selskabet, når du logger på deres hjemmeside eller portal.  

 

B. Opfyldelse af den kontraktlige forpligtelse til at levere digitale køretøjsrelaterede tjenester og MINI-appen (art. 6, stk. 1, litra b, GDPR)

Med henblik på at opfylde en MINI Connected  Services-kontrakt, der er indgået mellem dig og BMW Danmark,  leverer BMW Danmark forskellige tjenester, såsom Intelligent Emergency Call, Concierge Service, Real Time Traffic Information (RTTI), TeleServices osv. Et MINI-ID er påkrævet for at udnytte MINI-tilsluttede tjenester fuldt ud.

Til levering af disse tjenester behandles følgende – i nogle tilfælde personlige – oplysninger fra bilen af BMW og autoriserede serviceudbydere:

  • Køretøjsstatusdata (kilometertal, batterispænding, dør- og klapstatus osv.)
  • Positions- og bevægelsesdata (tid, position, hastighed osv.)
  • Vedligeholdelsesdata for køretøjet (næste servicedato, oliestand, bremseslid osv.)
  • Køretøjstilstandsdata (funktionsfejl eller defekter i vigtige systemkomponenter, batteri, dæk osv.)
  • Dynamisk trafikinformation (trafikpropper, forhindringer, skilte, parkering osv.)
  • Miljøoplysninger (temperatur, regn osv.)
  • Brugerprofil (konfigurerede nyheder, e-mail, lydudbydere osv.)
  • Sensoroplysninger (radar, ultralyd, bevægelser, tale osv.)

Databeskyttelseserklæringerne for MINI Connected-tjenester samt en komplet liste og detaljeret beskrivelse af tjenesterne ("Tjenestebeskrivelser") og databehandlingen i forbindelse hermed kan findes i MINI-appen och ved utcheckningi MINI Store.

Du kan få køretøjets tjenester og funktioner (hvoraf nogle er gebyrbelagte) aktiveret eller deaktiveret. Nogle af tjenesterne og funktionerne er lovpligtige, f.eks. et nødopkaldssystem, og kan derfor ikke deaktiveres.

For at kunne levere tjenesterne i MINI-appen (der tilbydes af BMW Danmark og eventuelt BMW AG) og afhængigt af den specifikke tjeneste, der bruges, behandles følgende personoplysninger:

  • Køretøjsstatusdata (kilometertal, batterispænding, batteriopladningsstatus, opladningshistorik, dør- og klapstatus osv.)
  • Positions- og bevægelsesdata for køretøjet og mobilterminalen (tid, position, hastighed osv.)
  • Vedligeholdelsesdata for køretøjet (næste servicedato, oliestand, bremseslid osv.)
  • Køretøjstilstandsdata (funktionsfejl eller defekter i vigtige systemkomponenter, batteri, dæk osv.)
  • Dynamisk trafikinformation (trafikpropper, forhindringer, skilte, parkering osv.)
  • Miljøoplysninger (temperatur, regn osv.)
  • Brugerprofil (konfigurerede nyheder, e-mail, lydudbydere osv.)
  • Sensoroplysninger (radar, ultralyd, bevægelser, tale osv.)

Databeskyttelseserklæringerne for MINI-appen kan findes i MINI-appen och ved utcheckningi MINI Store. Positions- og sporingsdata bruges udelukkende i overensstemmelse med sikkerhedsforanstaltningerne for placeringsdata.

Hvis du ikke ønsker, at dine personoplysninger behandles på denne måde, kan du - hvis det er teknisk muligt - tilbagekalde eller ændre dine samtykker i MINI-appen.

C. Sikring af produktkvalitet, forskning og udvikling af nye produkter (artikel 6, stk. 1, litra f) i GDPR)

BMW Danmark bruger de modtagne data (herunder lokaliseringsdata), som indsamles i forbindelse med levering af tjenester enten af BMW Danmark eller af MINI-partnerne, i de-personaliseret format for at sikre kvaliteten af produkter og tjenester og for at udføre forskning og udvikling. At "de-personalisere" disse data betyder at gøre dem ikke længere direkte henførlige til dig eller dit køretøj.

Denne behandling er baseret på BMW Danmarks legitime interesse   i at opfylde vores kunders høje forventninger til produkter og tjenester af høj kvalitet og i at imødekomme kundernes efterspørgsel efter nyudviklede, innovative løsninger. For at beskytte dine interesser – og ud over at de-personalisere data – træffer vi passende sikkerhedsforanstaltninger og kontroller, når det er nødvendigt, f.eks. implementering af strenge begrænsninger for dataadgang, begrænsninger for databrug, sikkerhedsforanstaltninger og opbevaringsperioder og overholdelse af dataminimeringsprincipper såsom eksklusiv indsamling af relevante data.

D. Opfyldelse af salgs-, service- og administrationsprocesserne i BMW Danmark (inkl. BMW-filialer), nationalt salgsselskab og MINI Partner.  (Artikel 6, stk. 1, litra f, GDPR)

For løbende at optimere kundeoplevelsen og samarbejdet med MINI-partnerne og kundeserviceteamene i BMW-afdelingerne genererer vi - på baggrund af kontraktoplysninger - vurderinger og rapporter, som vi deler med den ansvarlige MINI-partner. Disse vurderinger bruges primært til at iværksætte passende handlinger og foranstaltninger (f.eks. uddannelse af salgs- og servicepersonale) for at forbedre ansøgnings- og salgsprocessen. 

Dele af de indsamlede køretøjsspecifikke data behandles også - om nødvendigt - til gennemførelse af servicerutiner (f.eks. reparation, garanti, goodwill) udført af autoriserede BMW Danmark  og MINI-reparatører og nationale BMW Group-distributionsselskaber (inkl. deres filialer) i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde og andre lande. En sådan behandling er i BMW Danmarks legitime interesse i at give vores kunder den bedst mulige serviceproces. Nogle gange udføres behandlingen også i forbindelse med lovkrav (f.eks. oplysninger om reparation og vedligeholdelse baseret på konkurrenceretlige krav). For at beskytte vores kunders privatliv udføres behandlingen af tekniske data generelt i forhold til køretøjet og uden nogen direkte forbindelse til kunden.

 

Følgende kategorier af data anvendes til dette formål:

  • Køretøjets stamdata (f.eks. køretøjets stelnummer, køretøjsmodel, produktionsdato, køretøjets udstyr) 
  • Oplysninger om køretøjets tilstand (aflæsninger som f.eks. kilometertal) 
  • Fejllog/hukommelsesindtastninger (f.eks. fejl i retningsviserblinklyset), 
  • Belastningsdata,
  • Softwareversioner,
  • Service- og værkstedsdata (f.eks. servicekrav, udført arbejde, installerede reservedele, garantisager, værkstedslogbøger) og
  • Brug af MINI App og MINI Connected Services.

De tekniske køretøjsdata slettes ved slutningen af køretøjets livscyklus.

BMW Danmark er et selskab i BMW koncernen. Vi behandler dine data delvist for at gøre administrationen af de forskellige virksomheder i BMW Group så effektiv og succesfuld som muligt. Dette vedrører f.eks. fælles koncernregnskaber, der udføres i overensstemmelse med internationale regnskabsstandarder (f.eks. International Financial Reporting Standards - IFRS).

 

E. Kundesupport (artikel 6, stk. 1, litra b), litra f) i GDPR)

BMW Danmark og MINI-partnere bruger dine personoplysninger til at henvende sig til dig i forbindelse med kontraktbehandling (f.eks. bilbestilling, værksteds-/reparationsopgave, bestilling af MINI Connected-tjenester) eller til at behandle en anmodning formuleret af dig (f.eks. tilbud, prøvekørselsanmodninger, forespørgsler og klager til MINI-kundesupport). For alle aspekter af kontraktbehandling eller håndtering af en bekymring eller anmodning vil vi kontakte dig uden at indhente særskilt samtykke, for eksempel skriftligt, telefonisk, via messenger-tjenester, via e-mail, via MINI-app, alt afhængigt af de kontaktoplysninger, du har givet. Vi kontakter dig også, hvis dit køretøj er påvirket af en såkaldt "teknisk handling" eller en tilbagekaldelse. Da tekniske handlinger normalt er foranstaltninger af stor betydning (f.eks. for at undgå fare for passagerer eller beskadigelse af køretøjet), vil vi kontakte dig direkte eller indirekte gennem vores MINI-partnere eller vores BMW-afdelinger ved hjælp af de kontaktdata, du har angivet, for at opfylde vores lovpligtige pligt til at uddanne og informere dig.


I nøje overvejede tilfælde vil vi også kontakte dig i form af salgsfremmende kommunikation (f.eks. udsendelse af en velkomstpakke efter et bilkøb, udvalgt kommunikation vedrørende nye produkter eller en kundeundersøgelse efter et bilkøb), hvis og i det omfang de nødvendige lovkrav til en sådan form for kommunikationskontakt er opfyldt, og du ikke har gjort indsigelse mod brugen af dine data med henblik på salgsfremmende eller markedsføringskommunikation efter du er gjort bekendt med, at du har ret til at gøre indsigelse.

BMW Danmark behandler også dine personoplysninger for yderligere at optimere din oplevelse med MINI kundesupport, f.eks. for tydeligt at identificere dig, når du kontakter os, f.eks. ved hjælp af dit MINI ID. 

 

F. Salgsfremmende kommunikation og markedsundersøgelser baseret på samtykke (artikel 6, stk. 1, litra a) i GDPR) 

Hvis du separat har givet os dit samtykke til at fortsætte med at bruge dine personoplysninger, kan dine personoplysninger behandles i overensstemmelse med det omfang, der er beskrevet i samtykket, f.eks. til markedsførings- eller salgsfremmende formål. Detaljer om en sådan procedure kan findes i den respektive samtykkeerklæring, som du til enhver tid kan tilbagekalde.

Hvis du har givet det relevante samtykke for at muliggøre salgsfremmende kommunikation, vil dine personoplysninger blive behandlet af os, lokale virksomheder i BMW Group, der er omfattet af markedsføringssamtykke, og individuelle autoriserede detail- og servicepartnere (dine angivne foretrukne partnere som gemt på din BMW Online-konto, såsom partnere, som du har købt køretøjer fra eller har brugt service- eller konsulenttjenester,  eller dine regionale partnere) for at sende dig personlig salgsfremmende kommunikation om BMW Group (herunder BMW Group-mærkede) produkter og tjenester, der er i overensstemmelse med dine præferencer og adfærd. På baggrund af en kundeprofil, der er oprettet til dig, identificerer vi, som beskrevet detaljeret i selve samtykket, oplysninger, som vi anser for at være af interesse for dig. Til dette formål bruger vi data, som vi har modtaget fra dig, eller som er genereret fra din brug af produkter eller tjenester fra BMW Danmark , visse datterselskaber og individuelle autoriserede detail- og servicepartnere. En detaljeret liste over de anvendte data kan ses her.


Hvis du har givet os dit samtykke til salgsfremmende kommunikation vedrørende produkter og tjenester fra BMW Group-universet, vil du først og fremmest modtage oplysninger om emnerne:

  • Køretøjer, originale dele og tilbehør, livsstilsprodukter, førerudstyr, tilbehør og MINI Connected Services til mærkerne BMW, BMW Motorcycle og MINI.
  • BMW Financial Services, Alphabet Fleet Management, ChargeNow, S̶h̶a̶r̶e̶N̶o̶w̶ og BMW Driving Experience.
  • Eksklusive kundefordele og -fordele, som BMW Danmark har samlet med sine livsstilssamarbejdspartnere (f.eks. involverer hoteller, restauranter, kultur, design, sport, fritid).
  • Finansielle og forsikringsmæssige tjenester, som BMW Danmark har samlet med sine udvalgte samarbejdspartnere (f.eks. MINI-beskyttelsesplan, M̶I̶N̶I̶-̶k̶r̶e̶d̶i̶t̶k̶o̶r̶t̶).

Når du giver samtykke til salgsfremmende eller markedsføringskommunikation, skal du også angive de kommunikationskanaler (f.eks. BMW Group Apps, e-mail, telefon-/messenger-tjenester, bil, almindelig post), hvormed vi kan kontakte dig. 

Du kan til enhver tid ændre dine samtykker eller tilbagekalde dem fremadrettet enten via din MINI ID Online-konto eller ved at kontakte BMW Danmarks kundeservice (+45 70 15 61 56 dk.kundesupport@bmwgroup.com).

 

G. Behandling af personoplysninger i forbindelse med juridiske forpligtelser, som BMW Danmark er underlagt (art. 6, stk. 1, litra c), litra f, GDPR)

BMW Danmark behandler også personoplysninger, hvis der er en retlig forpligtelse til det, eller hvis BMW Danmark har en legitim interesse i at behandle personoplysninger for at overholde juridiske forpligtelser eller forfølge juridiske interesser. En sådan databehandling kan f.eks. forekomme, hvis vi er nødt til at kontakte dig, fordi dit køretøj er påvirket af en tilbagekaldelse eller en teknisk handling, eller fordi vi udfører visse compliancerelaterede kontroller (f.eks. kontrol af hvidvaskning af penge eller kontrol mod sanktionslister), når vi etablerer forretningsforholdet med dig.


Indsamlede data behandles også i forbindelse med sikring af driften af IT-systemer. Sikring forstås her som følgende handlinger:

  • Backup og gendannelse af data, der blev behandlet i IT-systemer,
  • Logning og overvågning af transaktioner for at kontrollere, at IT-systemerne fungerer korrekt
  • Opdagelse og forebyggelse af uautoriseret adgang til personoplysninger i et forsøg på at sikre IT-systemernes integritet og sikkerhed
  • Hændelses- og problemhåndtering med henblik på fejlfinding af IT-systemer.

Indsamlede data behandles også som en del af den interne compliance-styring, hvor vi f.eks. kontrollerer, om du er blevet tilstrækkeligt informeret i forbindelse med indgåelse af en kontrakt, og at MINI-partneren har overholdt alle lovmæssige forpligtelser.


Vi har også en legitim interesse i at behandle personoplysninger for at beskytte vores selektive distributionssystem, f.eks. ved at identificere uautoriserede MINI Partnere.


I forbindelse med juridiske forpligtelser vil visse forbrugsdata (såkaldte "OBFCM-data", såsom brændstofforbrug og kørte kilometer) på dit køretøj blive indsamlet under værkstedsbesøg og overføres direkte til EU-Kommissionen via producenten (BMW AG). Du kan nægte indsamling og overførsel af data til dette formål, når du er på autoriserede BMW-værksteder.


BMW Danmark er underlagt en række andre lovbestemte forpligtelser. For at overholde disse forpligtelser behandler vi dine data i det omfang, det er nødvendigt, og deler dem om nødvendigt med de ansvarlige tilsynsmyndigheder i overensstemmelse med lovbestemte rapporteringsforpligtelser eller efter lovlig anmodning.


Vi kan også behandle dine oplysninger i tilfælde af en juridisk tvist, hvis den juridiske tvist gør det nødvendigt at behandle dine oplysninger.

 

H. ÖDataoverførsel inden for BMW Group

BMW Danmark er en del af BMW Group. I nogle tilfælde overfører vi efter omhyggelig gennemgang dine data til andre virksomheder i BMW Group, som fungerer som deres egne dataansvarlige, når de behandler dataene videre. En sådan dataoverførsel kan finde sted under følgende omstændigheder og til følgende formål:

  • Hvis du tidligere har givet os dit udtrykkelige samtykke til at dele dine data med andre virksomheder i BMW Group til markedsførings- eller salgsfremmende formål. Dette vedrører virksomheder i BMW Group, der er omfattet af markedsføringssamtykke. Kontaktoplysningerne samt oplysninger om eventuelle databeskyttelsesrådgivere kan ses her. 
  • Hvis du bruger dit MINI ID, som er oprettet hos BMW Danmark , til at logge ind på portaler eller hjemmesider tilhørende andre virksomheder i BMW Group, se punkt A. 
  • For opfyldelse af BMW Danmarks salgs-, service- og administrationsprocesser  , se punkt G.
  • I forbindelse med BMW Group-rapportering overfører vi data, hvis det bliver nødvendigt; f.eks. i tilfælde af leasede køretøjer overfører vi regnskabsoplysninger relateret til de respektive køretøjsidentifikationsnumre i forbindelse med vurderingen af restværdier, se punkt D.

Bemærk, at ovenstående ikke er en fuldstændig eller udtømmende liste over dataoverførsler inden for BMW Group, men blot er eksempler, der har til formål at gøre dataoverførsler mere gennemsigtige.  


I. Dataoverførsel til udvalgte tredjeparter

Data vil blive delt med blandt andet følgende virksomheder, hvis og i det omfang de nødvendige databeskyttelseskrav er opfyldt:

  • med MINI Partners (f.eks. for at kunne afgive konkrete tilbud i forbindelse med salg af nye MINI-køretøjer eller Young Used  Car-køretøjer eller for at imødekomme din anmodning om en prøvekørsel). Dine data vil blive videregivet på en prioriteret måde til din foretrukne MINI-partner, til den MINI-partner, som du har købt produkter eller tjenester fra, eller til den partner, som du er i kontakt med. Hvis vi ikke kender til nogen kontakt med en MINI-partner, videresender vi din forespørgsel til en MINI-partner i din region.
  • med MINI Partners for at opdatere f.eks. dine kontaktdata. Dataene til dataopdateringen vil blive videresendt til alle MINI-partnere, som du har på din adresseliste.
  • med autoriserede reparatører i det omfang, loven kræver deling af køretøjsrelaterede data. 
  • med nøje udvalgte og screenede tjenesteudbydere og forretningspartnere, som vi samarbejder med for at kunne tilbyde dig produkter og tjenester. For BMW Danmark gør vi kun dettei overensstemmelse med de strenge krav til databehandling på vores vegne for at opfylde en kontraktlig forpligtelse (f.eks. videresendelse til en betalingstjenesteudbyder) eller på grundlag af dit udtrykkelige samtykke (f.eks. videresendelse til det forsikringsselskab, der er nævnt på MINI-beskyttelsesplanen, hvis du ønsker det).
  • med virksomheder, som en eller flere BMW Danmark-forretningsenheder sælges til, og som vi overdrager vores rettigheder til, samtidig med at vi overholder eventuelle eksisterende aftaler med dig.
  • med andre tredjeparter (f.eks. statslige organer/tilsynsmyndigheder), for så vidt vi lovligt anmodes om at udlevere data, eller for så vidt vi har vores egen legitime interesse i at gennemføre overførslen (f.eks. i forbindelse med rejsen af strafferetlige anklager eller i retssager).
  • I anonymiseret form til tredjeparter for brug af ressourcer som mobilitetstjenester, kort og værktøjer, især i kombination med højautomatiseret, fuldautomatisk og autonom kørsel.

Med dit samtykke kan data, der indsamles via vores MINI CarData-platform,  overføres elektronisk til tredjeparter. Denne overførsel vil tjene det formål, der er aftalt i forholdet mellem dig og tredjeparten, såsom indgåelse og opfyldelse af en brugsbaseret forsikring for dit køretøj hos tredjeparten. Som en del af MINI CarData-platformen kan grundlæggende oplysninger om dit køretøjs telematikkapacitet deles med tredjeparter for at hjælpe dem med at afgøre, om dit køretøj er berettiget til at bruge MINI CarData. Du kan finde flere oplysninger efter dit "Login" ved at navigere gennem siderne "Mine køretøjer" > "Køretøjsoplysninger" > "Om MINI CarData".  Yderligere oplysninger om databehandling inden for MINI CarData-platformen kan findes her

 

J. Fælles dataansvar med MINI-Partner

I forbindelse med salget af nye MINI-biler og Young Used Cars  har MINI-Partner og BMW Danmark et tæt samarbejde. Vi har en fælles interesse i at tilbyde dig en smidig og bekvem købsoplevelse med det formål at yde den bedst mulige kundeservice. Med dit MINI ID kan du til enhver tid skifte mellem den digitale verden på www.mini.dk eller i din App og personlig rådgivning fra MINI-Partneren. Hvis du f.eks. har konfigureret et nyt MINI-køretøj og gemt konfigurationerne på din MINI ID-onlinekonto, kan du bruge dit MINI ID til at give din ønskede MINI-partner tilladelse til at se relevante oplysninger (f.eks. navn, kontaktoplysninger, køretøj af interesse, prøvekørsler) fra din MINI ID-onlinekonto, så denne for eksempel partner kann forklare din ønskede model yderligere for dig på stedet og tilbyd dig en prøvetur. Eller du kan nemt bestille din ønskede model, som du har prøvekørt hos en MINI-Partner, på din MINI ID Online-konto.

For  at BMW Danmark og MINI-partnerne kan tilbyde denne omfattende og altid opdaterede pleje og support, hvad enten det er i forbindelse med indgåelse eller udførelse af en kontrakt, generel kundeservice eller i forbindelse med markedsføring baseret på dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, er det nødvendigt, at BMW Danmark og MINI Partnere har adgang til dine aktuelle og relevante kundedata. Hvis du f.eks. allerede har gemt din ønskede model på din MINI ID Online-konto, kan en MINI-Partner i en samtale på stedet ansigt til ansigt problemfrit forklare dig et tilsvarende tilbud på dette køretøj baseret på disse oplysninger. For at muliggøre den nødvendige dataudveksling vil BMW Danmark som tjenesteudbyder forsyne MINI-partneren med et centralt system til håndtering af kundedata. BMW Danmark og MINI-Partnere, som du allerede har været i kontakt med, eller som du giver tilladelse til separat, udveksler rutinemæssigt kundedata via dette system. Sådanne oplysninger omfatter navnlig kontaktoplysninger (f.eks. navn, postadresse, e-mailadresse, telefonnummer), tilbudsoplysninger og væsentlige kontraktoplysninger (herunder f.eks. køretøjets identifikationsnummer, køretøjsforbindelser, faktureringsoplysninger, virksomhedsforbindelser, data, der er nødvendige for compliancerelateret kontrol (f.eks. kontrol i forhold til sanktionslister eller lister over politisk eksponerede personer, kontrol af hvidvaskning af penge, f.eks. fødselsdato,  , finansielle identifikationsnumre), interaktionsdata (kontakthistorik, salgshistorik, konfigurationer gemt på MINI-onlinekontoen) yderligere kundeserviceoplysninger (f.eks. præferencer og interesser, oplysninger om dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, foretrukket sprog). BMW Danmark og MINI-partneren er fælles dataansvarlige i henhold til artikel 26 i GDPR med hensyn til denne gensidige udveksling af kundedata og den tilhørende vedligeholdelse af aktuelle kundedata. BMW Danmark eller den respektive MINI-Partner efterfølgende brug af dine data – f.eks. med henblik på kontraktbehandling eller til markedsføringsformål – er i så fald alene BMW Danmarks eller MINI-partnerens ansvar. 


Hvis du gerne vil vide mere om behandlingen af dine data som BMW Danmark og MINI-partneren er fælles dataansvarlige for, eller hvis du ønsker at udøve dine rettigheder som registreret, kan du til enhver tid kontakte os: via e-mail på nordic.dataprivacy@bmw.dk eller telefonisk på +45 70 15 61 56.

 

K. Opbevaring af og adgang til oplysninger i dit terminaludstyr (§ 3 i cookiebekendtgørelsen)

I visse situationer skriver eller læser vi information til eller fra dit terminaludstyr. Det sker f.eks. i form af cookies, der sendes og gemmes på dine enheder, når du besøger vores websteder eller bruger MINI-appen, eller når der f.eks. er en softwareopdatering til dit køretøj. Denne opbevaring eller adgang er enten baseret på dit samtykke i henhold til § 3 i cookiebekendtgørelsen eller berettiget selv uden dit samtykke, når det bliver absolut nødvendigt i henhold til § 3 i cookiebekendtgørelsen for at levere en tjeneste, som du udtrykkeligt har anmodet om. Den efterfølgende behandling udføres på grundlag af GDPR i henhold til de formål, der er beskrevet ovenfor.


Lagring af eller adgang til oplysninger i forbindelse med køretøjet er absolut nødvendig i henhold til § 3 i cookiebekendtgørelsen for at kunne levere tjenester, der er en del af din købte MINI Connected-pakke. Behandling er også absolut nødvendig for at levere lovpligtige tjenester, f.eks. EU eCall.  Du kan læse mere om behandlingen af dine oplysninger i forbindelse med MINI Connected i MINI Connecteds integritetsmeddelelser, som findes i MINI-app och vid utcheckning i MINI Store.

Vi anvender forskellige sikkerhedsforanstaltninger, såsom avancerede krypterings- og godkendelsesværktøjer, for at beskytte og opretholde sikkerheden, integriteten og tilgængeligheden af dine data.

Vi og vores tjenesteudbydere og forretningspartnere beskytter dine personoplysninger gennem fysiske, elektroniske og proceduremæssige sikkerhedsforanstaltninger i overensstemmelse med det aktuelle tekniske niveau. Ikke desto mindre kan hundrede procent beskyttelse mod uautoriseret adgang ikke garanteres for dataoverførsler foretaget via internettet eller et websted. Vi bruger foranstaltninger som:

  • Strenge kriterier for at give adgang til dine data i henhold til "need-to-know-princippet" (begrænsning til så få personer som muligt) og begrænse denne adgang udelukkende til det angivne formål,
  • Overførsel af indsamlede data udelukkende i krypteret form,
  • Opbevaring af fortrolige data, f.eks. kreditkortdata, udelukkende i krypteret form,
  • Firewall-beskyttelse af IT-systemer for at beskytte mod uautoriseret adgang, f.eks. af hackere, og
  • permanent overvågning af adgangen til IT-systemer for at opdage og forhindre misbrug af personoplysninger.

Hvis du modtager en adgangskode fra os eller selv får tildelt en, der giver dig adgang til bestemte områder af vores hjemmeside eller til andre portaler, apps eller tjenester, der drives af os, er du ansvarlig for at opretholde fortroligheden af denne adgangskode og for at overholde eventuelle andre sikkerhedsprocedurer, som vi underretter dig om. Vi beder dig især om ikke at dele din adgangskode med nogen.

 

Sikkerhedsforanstaltninger for placeringsdata

Visse tjenester kan kun tilbydes, hvis du oplyser din placering eller dit køretøjs placering. Vi tager fortroligheden af disse placeringsdata meget alvorligt.


Derfor er dine lokaliseringsdata (herunder data, der tilgås som en del af køretøjets vedligeholdelse) beskyttet med følgende sikkerhedsforanstaltninger: 

  • De vil kun blive opbevaret i en form, der kan spores eller henføres til dig eller dit køretøj, så længe det er nødvendigt for at opfylde det formål, som du har givet samtykke til.
  • Data indsamles og tilgås kun i denne form, hvis dette er nødvendigt for at levere den ønskede tjeneste.
  • Data indsamles og tilgås også i denne form, for så vidt vi er juridisk forpligtet til at gemme og/eller udlevere dataene.
  • Data til lokalisering af køretøjet og data til lokalisering af en/din mobile terminalenhed vil kun blive sammenkædet, hvis en sådan sammenkædning er nødvendig for at levere den ønskede tjeneste.
  • Enhver anden brug af lokaliseringsdata til analyseformål skal ske på datasæt, der er blevet anonymiseret på forhånd.

Viog din MINI-partner kan have adgang til køretøjets lokaliseringsdata, og BMW Danmark kan have adgang til placeringsdataene for din mobile enhed via de tjenester, den leverer (f.eks. MINI Connected Services).

Du modtager en detaljeret beskrivelse af de overførte placeringsdata til levering af placeringsspecifikke tjenester, når du køber køretøjet, eller når du aktiverer eller konfigurerer MINI Connected-tjenesterne eller MINI-appen.

Via MINI-appen eller direkte i køretøjet – i det omfang det er teknisk muligt – kan du konfigurere dine indstillinger for, om disse data fortsat kan indsamles og behandles af os og dermed have mulighed for at forhindre fremtidig dataindsamling. Bemærk, at vi muligvis ikke længere kan levere visse aspekter af vores tjenester, hvis du har begrænset indsamlingen af placeringsdata.  

Vi opbevarer kun dine oplysninger, så længe det er nødvendigt for at opfylde de specifikke formål, som vi behandler dine oplysninger til. Hvis vi behandler data til flere formål, vil sådanne data, så snart det sidste specifikke formål er opfyldt, enten automatisk blive slettet eller gemt i et format, der ikke tillader nogen direkte udledning af information om dig. For at sikre, at alle dine data slettes igen i overensstemmelse med princippet om dataminimering,  har BMW Danmark designet et internt sletningskoncept. De grundlæggende principper, hvorunder dette sletningskoncept foreskriver sletning af dine personoplysninger, er beskrevet nedenfor.


Brug til opfyldelse af en kontrakt
For at opfylde kontraktlige forpligtelser kan data, der indsamles fra dig, opbevares, så længe kontrakten er i kraft og, afhængigt af kontraktens art og omfang, i 6 år ud over dette tidspunkt for at overholde lovbestemte krav om dataopbevaring og for at løse eventuelle forespørgsler eller krav efter kontraktens udløb. Data, der er nødvendige for identitetskontrol i henhold til loven, såsom loven om bekæmpelse af hvidvaskning af penge, vil blive opbevaret i 5 år i overensstemmelse med de lovbestemte opbevaringskrav.

Derudover er der kontrakter om levering af produkter og tjenester, der nødvendiggør længere opbevaringsperioder, se også "Brug med henblik på at undersøge krav" nedenfor.

Brug med henblik på at undersøge krav
Vi kan opbevare alle data, som vi efter eget skøn mener vil være nødvendige for at undersøge eller forsvare os mod krav eller for at indlede en retlig forfølgelse eller fremsætte krav mod dig, os eller en tredjepart, og gør det, så længe en sådan sag kan anlægges.


Brug til kundesupport og markedsføringsformål
De data, der indsamles fra dig til kundesupport og markedsføringsformål, kan opbevares i 3 til 10 år [A1] efter indsamlingen, medmindre du anmoder om sletning af sådanne data, og der ikke er nogen kontraktlige eller lovbestemte opbevaringsforpligtelser, der er i konflikt med en sådan anmodning om sletning.


Brug af køretøjsrelaterede data til salgs-, service- og administrative processer
Dataene relateret til et køretøj (f.eks. service- og vedligeholdelsesoplysninger) vil blive opbevaret i et køretøjs levetid.


Brug af køretøjsrelaterede data med henblik på sikring af produktkvalitet, forskning og udvikling af nye produkter
Dataene relateret til et køretøj vil blive opbevaret i anonymiseret form i 10 år.

BMW er en globalt fungerende virksomhed. Personoplysninger opbevares og behandles fortrinsvis inden for EU af medarbejdere hos BMW Danmark, MINI-partnere og serviceudbydere, der er autoriseret af os. I særlige tilfælde kan behandlingen også finde sted uden for EU, f.eks. i USA.


I forbindelse med aftalte IT-tjenester, frem for alt til supportformål, kan det blive nødvendigt for kontraherede tjenesteudbydere baseret uden for EU at få adgang til personoplysninger. Vi udvælger disse tjenesteudbydere omhyggeligt og sikrer, at der er et passende niveau af databeskyttelse ved hjælp af kontraktmæssige, tekniske og organisatoriske foranstaltninger. Som udgangspunkt aftaler vi EU's standardkontraktbestemmelser, om nødvendigt med supplerende kontraktregler.


For nogle lande uden for EU, såsom Israel og Schweiz, har EU allerede fastslået, at der er et sammenligneligt databeskyttelsesniveau. På grund af det sammenlignelige databeskyttelsesniveau kræver overførslen af data til disse lande ikke nogen særlig tilladelse eller aftale.


Kontakt os her hvis du vil se de specifikke sikkerhedsforanstaltninger, der er indført for overførsel af dine data til andre lande.

MINI ID-onlinekontoen giver dig mulighed for selv at se og ændre data til enhver tid. Du kan få adgang til følgende data og endda ændre dem (hvis det er muligt):

  • Personoplysninger: Her kan du ændre dine personoplysninger såsom navn, postadresse, e-mailadresser, telefonnumre og fødselsdag.
  • Kontodata: Her kan du ændre dine kontodata såsom MINI ID-e-mail, adgangskode, lande- og sprogindstillinger og se dine tilknyttede tjenester.
  • Samtykkeerklæringer: Her kan du give, ændre eller også helt tilbagekalde dit samtykke til at modtage salgsfremmende kommunikation
  • Mine indkøbsordrer: Her finder du oplysninger om dine indkøbsordrer, f.eks. af køretøjer og tilsluttede tjenester.Mine betalingsmetoder: Her kan du gemme og ændre dine kreditkortoplysninger.
  • Mine køretøjer: Her kan du tilføje og fjerne dine køretøjer.
  • MINI Partner: Her kan du angive og ændre dine foretrukne detailpartnere (ønskede partnere)
  • Ønskeliste og indkøbsvogn: Her kan du se og ændre dine gemte konfigurationer eller andre produkter, som du har gemt.

Hvis du har spørgsmål om, hvordan vi bruger dine personlige oplysninger, eller hvis du ønsker at foretage ændringer i disse oplysninger, kan du også kontakte MINI kundesupport, enten via e-mail nordic.dataprivacy@bmw.Dk  eller telefonisk på +45 70 15 61 56


Hvis du har spørgsmål vedrørende MINI Partneres brug af dine personoplysninger, bedes du kontakte den respektive MINI Partner direkte.

Hvis du har spørgsmål til vores brug af dine personoplysninger, er det bedst først at kontakte MINI kundesupport - enten via e-mail på nordic.dataprivacy@bmw.Dk eller på telefon insert korrekt telefon.

Som den person, der er berørt af behandlingen af dine data (dvs. som den registrerede), kan du gøre visse rettigheder gældende over for os i henhold til GDPR og andre relevante databeskyttelsesbestemmelser. Det følgende afsnit indeholder forklaringer om dine registreredes rettigheder i henhold til GDPR. Afhængigt af arten og omfanget af din anmodning vil vi bede dig om at sende den til os skriftligt.


De registreredes rettigheder

I henhold til GDPR har du som registreret ret til at gøre følgende specifikke rettigheder gældende over for BMW Danmark:

Ret til indsigt (artikel 15 i GDPR): Du kan til enhver tid anmode om oplysninger fra os om de data, vi har om dig. Denne anmodning om oplysninger vedrører blandt andet de kategorier af oplysninger, vi behandler, de formål, hvortil vi behandler sådanne oplysninger, oprindelsen af oplysningerne, hvis vi ikke har indsamlet dem direkte fra dig, og i givet fald de modtagere, som vi har overført dine oplysninger til. Du kan modtage en kopi af dine data fra os gratis. Hvis du er interesseret i yderligere kopier, forbeholder vi os ret til at opkræve dig for de yderligere kopier.


Ret til berigtigelse (artikel 16 i GDPR): Du kan anmode om, at vi retter eller berigtiger dine data. Vi vil tage rimelige skridt til at holde de data (som vi opbevarer om dig og behandler løbende) nøjagtige, fuldstændige og opdaterede baseret på de aktuelle oplysninger, der er tilgængelige for os.


Ret til sletning (artikel 17 i GDPR): Du kan anmode om, at vi sletter eller sletter dine data, forudsat at de juridiske krav til en sådan anmodning er opfyldt. I henhold til artikel 17 i GDPR kan dette f.eks. være tilfældet, hvis

  • dataene ikke længere er nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet eller på anden måde behandlet;
  • du tilbagekalder eller tilbagekalder dit samtykke, som databehandlingen er baseret på, og der ikke er andre juridiske grunde eller grundlag for behandlingen;
  • du gør indsigelse mod behandlingen af dine data, og der ikke er nogen tungtvejende legitime grunde til behandlingen, eller du gør indsigelse mod behandlingen af data til direkte markedsføringsformål;
  • dataene er blevet behandlet ulovligt;
  • behandlingen er ikke nødvendig for at sikre overholdelse af en juridisk forpligtelse, der kræver, at vi behandler dine data, især med hensyn til lovbestemte opbevaringsperioder; ikke er nødvendig for at hævde, udøve eller forsvare juridiske krav.
  • dataene skal slettes for at overholde en retlig forpligtelse, vi er pålagt
  • dataene er indsamlet i forbindelse med din brug af en informationssamfundstjeneste på et tidspunkt, hvor du ikke var fyldt 18 år

Ret til begrænsning af behandling (artikel 18 i GDPR): Du kan anmode os om at begrænse behandlingen af dine data, hvis

  • du bestrider nøjagtigheden af dataene og navnlig for den periode, vi har brug for til at verificere nøjagtigheden af dataene;
  • behandlingen er ulovlig, og du modsætter dig sletning af dine data og anmoder i stedet om begrænsning af brugen;
  • vi ikke længere har brug for dine data, men du har brug for dem til at etablere, udøve eller forsvare juridiske krav;
  • Du har gjort indsigelse mod behandlingen, mens du afventer bekræftelse af, om vores legitime grunde opvejer eller tilsidesætter dine. 

Ret til dataportabilitet (artikel 20 i GDPR): På din anmodning overfører vi dine data - hvis det er teknisk muligt - til en anden dataansvarlig. Du har dog kun denne ret, hvis databehandlingen er baseret på dit samtykke eller er nødvendig for at opfylde en kontrakt. I stedet for at modtage en kopi af dine data kan du også anmode om, at vi overfører dataene direkte til en anden dataansvarlig, som du har angivet. 


Ret til indsigelse (art. 21 GDPR): Du kan til enhver tid gøre indsigelse mod behandlingen af dine data af grunde, der vedrører din særlige situation, forudsat at databehandlingen er på vores eller en tredjeparts legitime interesser.  I så fald vil vi ikke længere behandle dine data. Sidstnævnte gælder ikke, hvis vi kan påvise tvingende legitime grunde til behandlingen, der tilsidesætter dine interesser, eller hvis vi har brug for dine data til at hævde, udøve eller forsvare juridiske krav.

Tilbagetrækning af samtykke: Hvis behandlingen af personoplysninger om dig er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække samtykket tilbage. Dette gør du ved at kontakte os ved brug af de kontaktoplysninger, der fremgår ovenfor. Bemærk at tilbagetrækning af samtykket ikke påvirker lovligheden af den behandling, der har fundet sted forud for din tilbagetrækning af samtykket.


Databehandling som BMW Danmark og en MINI-Partner er fælles dataansvarlige for

Hvis du ønsker at udøve dine rettigheder som registreret som beskrevet ovenfor med hensyn til databehandling, der falder ind under BMW Danmarks og en MINI-partners fælles dataansvar, kan du kontakte både BMW Danmark og MINI-partneren. I det omfang det er nødvendigt for overholdelse,  vil BMW Danmark og MINI-partneren udveksle relevante oplysninger. Bemærk, at i nogle situationer skal en anden part end den, du har kontaktet, henvende sig til dig for at adressere og opfylde din rettigheder som registreret. Hvis du f.eks. anmoder om dataadgang fra MINI-MINI Partneren vedrørende den databehandling, der falder ind under BMW Danmarks og MINI-partnerens fælles kontrol, kan oplysningerne også videregives af BMW Danmark. 

Frister for opfyldelse af registreredes rettigheder

Vi bestræber os generelt på at efterkomme alle anmodninger inden for 30 dage. Denne periode kan dog forlænges, hvis det er nødvendigt på grund af årsager, der er relateret til den specifikke registreredes rettigheder eller kompleksiteten af din anmodning.


Begrænsning af oplysninger til opfyldelse af registreredes rettigheder

I visse situationer, hvor det er påkrævet ved lov, kan vi muligvis ikke give dig oplysninger om alle dine data. Hvis vi er nødt til at afvise din anmodning om oplysninger i et sådant tilfælde, vil vi samtidig informere dig om årsagerne til afslaget. 


Klage til tilsynsmyndigheder

BMW Danmark tager dine bekymringer og rettigheder meget alvorligt. Men hvis du føler, at vi ikke har behandlet dine klager eller bekymringer tilstrækkeligt, har du ret til at indgive en klage til den databeskyttelsesmyndighed, der er ansvarlig for os. I Danmark er det Datatilsynet, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby (www.datatilsynet.dk eller dt@datatilsynet.dk)

REFERENCETEKSTER



Kontaktoplysninger til MINI Kundeservice i BMW Danmark og til BMW's databeskyttelsesrådgiver.    


Hvis du har spørgsmål om vores brug af dine personoplysninger, er det bedst at kontakte os ved hjælp af følgende kontaktoplysninger:

MINI Kundesupport
BMW Danmark A/S
Adresse
Telefon: 0045 - 70 15 61 56
E-post: nordic.dataprivacy@bmw.dk

Kontaktoplysninger til virksomheder i BMW Group og databeskyttelsesansvarlige. 

Hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, kan du kontakte:

 

BMW M Kundeservice
BMW M GmbH
Daimlerstr. 19
85748 Garching-Hochbrück
Telefon: +49 89 1250-16016

BMW M GmbH
Databeskyttelse
Daimlerstr. 19
85748 Garching-Hochbrück
E-post: datenschutz@BMW-m.com

Retsgrundlag for behandling af personoplysninger.

Vi behandler kun dine data, hvis en gældende lovbestemmelse tillader os at gøre det. Vi behandler dine data især på grundlag af artikel 6 og artikel 9 i GDPR og på grundlag af samtykke givet i henhold til artikel 7 i GDPR. I den forbindelse baserer vi behandlingen af dine data på bl.a. følgende juridiske grundlag. Bemærk, at denne liste ikke er en fuldstændig eller udtømmende liste over retsgrundlag, men i stedet blot indeholder eksempler, der har til formål at gøre retsgrundlaget mere gennemsigtigt.

  • Samtykke (art. 6, stk. 1, sendt, art. 1, litra a), art. 7 GDPR, eller art. 9, stk. 2, litra a, art. 7 GDPR): Vi behandler kun visse data på grundlag af dit forudgående udtrykkelige og frivillige samtykke. Du har til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage eller tilbagekalde det fremadrettet.
  • Opfyldelse af en kontrakt/foranstaltninger forud for kontraktindgåelse (art. 6, stk. 1, litra b, GDPR): Vi bruger visse data til at indlede eller opfylde din kontrakt med BMW Danmark og MINI-partnerne.
  • Opfyldelse af en retlig forpligtelse (art. 6, stk. 1, litra c) GDPR): BMW Danmark er underlagt en række lovkrav. For at opfylde disse krav skal vi behandle visse data.
  • Beskyttelse af legitime interesser (art. 6, stk. 1, litra f) GDPR): BMW Danmark behandler visse data for at beskytte sine interesser eller tredjeparters interesser. En sådan behandling kan dog kun finde sted, hvis dine egne interesser ikke tilsidesættes i det enkelte tilfælde. 

Sikkerhedsforanstaltninger for placeringsdata.    

Visse tjenester kan kun leveres, hvis du oplyser din placering eller dit køretøjs placering. Vi tager fortroligheden af disse placeringsdata meget alvorligt.

 

Derfor er dine placeringsdata (herunder data, der tilgås som en del af køretøjets vedligeholdelse) beskyttet ved hjælp af følgende sikkerhedsforanstaltninger: 

 

  • De vil kun blive opbevaret i en form, der kan spores eller henføres til dig eller dit køretøj, så længe det er nødvendigt for at opfylde det formål, som du har givet samtykke til.
  • Data indsamles og tilgås kun i denne formular, hvis dette er nødvendigt for at levere den ønskede tjeneste.
  • Data indsamles og tilgås også i denne form i det omfang, vi er forpligtet ved lov til at opbevare og/eller udlevere dataene.
  • Data til lokalisering af køretøjet og data til lokalisering af en/din mobile terminal er kun forbundet, hvis dette er nødvendigt for at levere den ønskede service.
  • Enhver anden brug af lokaliseringsdata til analyseformål skal ske på datasæt, der er blevet anonymiseret på forhånd.
  • Vi, din BMW-afdeling og dine MINI-partnere kan have adgang til køretøjets sporingsdata, og BMW Danmark kan have adgang til sporingsdataene for din mobile enhed gennem de tjenester, som den leverer (f.eks. MINI Connected Services).
  • Du modtager en detaljeret beskrivelse af de overførte placeringsdata til levering af positionsspecifikke tjenester, når du køber køretøjet, eller når du aktiverer eller konfigurerer MINI Connected-tjenesterne eller MINI-appen.
  • Via MINI-appen eller direkte i køretøjet – i det omfang det er teknisk muligt – kan du konfigurere, om sådanne data fortsat skal indsamles og behandles af os, og dermed forhindre fremtidig dataindsamling. 

 

Bemærk, at vi muligvis ikke længere kan levere visse aspekter af vores tjenester, hvis du begrænser indsamlingen af placeringsdata. 

FØRSTE LAG – SAMTYKKEINDSAMLING

Version A:

Hold dig opdateret om produkter og tjenester fra BMW Group-universet!

Jeg vil gerne modtage spændende information og tilbud. For at modtage personlig kommunikation vil mine præferencer og adfærd (f.eks. brug af BMW-markedsførings-e-mails) og brug af BMW-koncernens produkter og tjenester blive analyseret. Udvalgte virksomheder i BMW Group og udvalgte autoriserede salgs- og servicepartnere kan kontakte mig i reklameøjemed, f.eks. aktuelle fordele, via følgende kanaler: iA

 

☑ Apps fra BMW Group

☑ E-mail

☑ Telefon-/messenger-tjenester

☑ I bilen

☑ Mail


Jeg kan til enhver tid trække mit samtykke tilbage. Ib

 

Udgave B:

 

Hold dig opdateret om produkter og tjenester fra BMW Group-universet!

 

☑ Jeg vil gerne modtage spændende information og tilbud. For at modtage personlig kommunikation vil mine præferencer og adfærd (f.eks. brug af BMW-markedsførings-e-mails) og brug af BMW-koncernens produkter og tjenester blive analyseret. Udvalgte selskaber i BMW Group samt udvalgte autoriserede salgs- og servicepartnere kan kontakte mig i reklameøjemed, f.eks. aktuelle fordele, via BMW Groups apps, e-mail, kommunikation i bilen (In-Car), post eller telefon/messenger-tjenester. Ia

 

Jeg kan til enhver tid trække mit samtykke tilbage. Ib

 

FØRSTE LAG – SAMTYKKEINDSAMLING

 

Version A:

 

Hold dig opdateret om produkter og tjenester fra BMW Group-universet!

 

Jeg vil gerne modtage spændende information og tilbud. For at modtage personlig kommunikation vil mine præferencer og adfærd (f.eks. brug af BMW-markedsførings-e-mails) og brug af BMW-koncernens produkter og tjenester blive analyseret. Udvalgte virksomheder i BMW Group og udvalgte autoriserede salgs- og servicepartnere kan kontakte mig i reklameøjemed, f.eks. aktuelle fordele, via følgende kanaler: iA

 

☑ Apps fra BMW Group

☑ E-mail

☑ Telefon-/messenger-tjenester

☑ I bilen

☑ Mail


Jeg kan til enhver tid trække mit samtykke tilbage. Ib

 

Udgave B:

 

Hold dig opdateret om produkter og tjenester fra BMW Group-universet!

 

☑ Jeg vil gerne modtage spændende information og tilbud. For at modtage personlig kommunikation vil mine præferencer og adfærd (f.eks. brug af BMW-markedsførings-e-mails) og brug af BMW-koncernens produkter og tjenester blive analyseret. Udvalgte selskaber i BMW Group samt udvalgte autoriserede salgs- og servicepartnere kan kontakte mig i reklameøjemed, f.eks. aktuelle fordele, via BMW Groups apps, e-mail, kommunikation i bilen (In-Car), post eller telefon/messenger-tjenester. Ia

 

Jeg kan til enhver tid trække mit samtykke tilbage. Ib

 

ANDET LAG

 

Link iA fører til hele afsnit A nedenfor, alle spørgsmål og tilsvarende svar er synlige:

 

Forklarende bemærkninger om salgsfremmende kommunikation og personalisering

 

Først og fremmest – dit privatliv er vigtigt for os. Vi handler i vores kunders interesse, og vi ønsker at være gennemsigtige om formålene med og omfanget af dette markedsføringssamtykke. Vi vil gerne forklare, hvordan vi især bruger personoplysninger til at individualisere vores markedsføringsaktiviteter og gøre dem så relevante og interessante som muligt for dig.

 

Hvem modtager dine data og kontakter dig med salgsfremmende kommunikation?

 

Hvis du giver dit samtykke til vores personlige salgsfremmende kommunikation, vil dine personoplysninger blive opbevaret og behandlet af BMW NSC (fulde juridiske navn og adresse). Du accepterer endvidere, at BMW NSC til de formål, der er nævnt nedenfor,  deler udvalgte personoplysninger med visse af sine selskaber i BMW Group (fulde juridiske navne og adresser; Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft, Petuelring 130, 80788 München), som kan behandle dine data og kontakte dig via dine valgte kanaler til de formål, der er nævnt nedenfor. Derudover vil udvalgte personoplysninger også blive delt med din salgs- og servicepartner (dvs. din angivne foretrukne partner som f.eks. angivet i din BMW online-konto, partnerne for dine bilkøb, service- eller konsulentbesøg eller din regionale partner), som kan behandle dine data og kontakte dig via dine valgte kanaler til de formål, der er nævnt nedenfor. Opdateringer kan deles mellem de angivne virksomheder.

 

Hvilken form for salgsfremmende kommunikation kan du forvente? Og gennem hvilke kanaler?

 

Hvis du giver dit samtykke til vores personlige salgsfremmende kommunikation, vil dine personoplysninger blive gemt og behandlet for at give dig udvalgt personlig markedsføringskommunikation og oplysninger om BMW Group (herunder BMW Group-mærkede) produkter og tjenester, for at sende dig kundeservicekommunikation (f.eks. serviceoplysninger eller kundeplejeprogrammer) samt invitere dig til markedsundersøgelsesaktiviteter. En sådan kommunikation omfatter f.eks. de seneste nyheder om BMW Group (herunder BMW Group-mærkede) produkter og tjenester, udvalgte tilbud eller invitationer til eksklusive arrangementer. Du vil kun blive kontaktet via de kanaler, du har valgt.

 

Hvilke data overføres til udvalgte virksomheder i BMW Group, autoriserede salgs- og servicepartnere?

 

Hvis du giver samtykke til personlig salgsfremmende kommunikation, kan BMW NSC dele dine personoplysninger (kontaktoplysninger, identifikationsdata, dine køretøjer, køretøj af interesse, dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, supplerende oplysninger/præferencer, salgsfremmende kampagner, deltagelse i kunde-/kundeprogrammer) med visse virksomheder i BMW Group (fulde juridiske navne og adresser) samt dine salgs- og servicepartnere (din angivne foretrukne partner som f.eks. angivet på din BMW online-konto, partnerne for dine bilkøb, service- eller konsulentbesøg). Yderligere data (kundehistorik, data om bilens brug, data fra BMW-apps eller -websteder, anbefalede handlinger baseret på statistiske modeller) kan deles med dine salgspartnere, hvis du har købt en bil inden for de sidste tre år (leveringsdato). Hvis du ikke har et eksisterende kundeforhold til en salgspartner, kan dine data (kontaktoplysninger, identifikationsdata, dit køretøj, køretøj af interesse, dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, supplerende oplysninger/præferencer, salgsfremmende kampagner, deltagelse i kunde-/kundeprogrammer) deles med en regional autoriseret salgs- eller servicepartner.

 

Hvordan tilpasser BMW kommunikationen til dig? Hvilke data bruges?

 

BMW NSC ønsker ikke at genere dig med irrelevante oplysninger. BMW NSC tilbyder en eksklusiv informationstjeneste baseret på personlig salgsfremmende kommunikation for at reducere kommunikationen til dig til en perfekt pasform. Hvis du giver samtykke til vores personlige salgsfremmende kommunikation, vil du modtage personlig kommunikation, der er skræddersyet til dine interesser og præferencer. Til dette formål behandler BMW NSC dine personoplysninger for at oprette en individuel profil til dig. Alle data, der samles i din personlige profil, vil påvirke den måde, hvorpå vi informerer dig om relevante BMW Group (herunder BMW Group-mærkede) produkter og tjenester, kundepleje og markedsundersøgelsesformål.

 

Hvor det er tilgængeligt, kan følgende data, der er angivet af dig eller genereret på grund af din brug af BMW Groups produkter eller tjenester fra BMW NSC, visse datterselskaber, dine salgs- og servicepartnere, blive indarbejdet i profiludviklingen: kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer), identifikationsoplysninger (f.eks. dit kundenummer, kontraktnummer), dine køretøjer (f.eks. køretøjets identifikationsnummer,  ConnectedDrive-kontrakter, servicepakker, kortlægning af køretøjer i BMW-apps, kontrolkontrolmeddelelser); dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, supplerende oplysninger/præferencer (såsom f.eks. foretrukken servicepartner, hobbyer, interesser, fødselsdato); produktinteresser (f.eks. model, køretøjstype) salgsfremmende kampagner (f.eks. e-mail, navn, relaterede produkter); deltagelse i kunde-/kundeprogrammer (f.eks. sendt information, deltagelse i arrangementer); kundehistorik (f.eks. modtagelse af tilbud, prøvekørsler, købsdata for biler, oplysninger om salgspartnere, kontakter med BMW's kundeservice/mobilservice, køb i BMW's onlinebutikker); data om køretøjets brug (f.eks. kilometertal, marchafstand, batteri) data fra BMW-apps eller -websteder (f.eks. brugsdata fra app og BMW's onlinekonti); interaktionsdata for e-mail-kampagner (dvs. brugsdata såsom e-mail-kvittering, oplysninger om klik på link og indhold i e-mailen, se også nedenfor); data fra samarbejdspartnere (f.eks. data fra BMW-mærket Add-On Mobility-app). En detaljeret liste med data fra disse kategorier kan findes her. Visse datakategorier, såsom køretøjsbrugsdata, brugsdata fra apps og websteder eller data fra samarbejdspartnere, vil kun blive brugt til profiludvikling, hvis du har givet dit separate og frivillige samtykke til tilsvarende indsamling og behandling af sådanne data.

 

Hvordan sporer og analyserer BMW din e-mail-brug eller andre interaktionsdata med henblik på personlig salgsfremmende kommunikation?

Hvis du giver samtykke til at modtage vores personlige salgsfremmende kommunikation via e-mail, vil visse interaktionsdata blive sporet og analyseret (især e-mail-kvittering, oplysninger om klik på links og indhold i e-mails) ved hjælp af sporingsteknologier for at gøre det muligt for BMW NSC at tilpasse markedsføringsindhold og/eller optimere fremtidige reklamekampagner. Til dette formål bruger vi vores interne marketingplatform og en ekstern kampagnestyringstjeneste til at sende og analysere vores kommunikationskampagner. På den måde bliver vi opmærksomme på, om f.eks. vores e-mails (midlertidigt) ikke kan leveres til modtagerne og modtager aggregerede data om, hvor mange modtagere der rent faktisk har klikket på et link eller indhold i en e-mail for bedre at forstå vores abonnenters præferencer og interesser, så vi kan optimere vores fremtidige salgsfremmende kommunikation. Vi kan også identificere på et statistisk aggregeret niveau, om og i hvilket omfang en bestemt markedsføringskampagne var vellykket. For mere information om sporingsteknologier og muligheder henvises til BMW's cookiepolitik.

 

Link iB fører til hele afsnit B nedenfor, alle spørgsmål og tilsvarende svar er synlige:

 

Hvordan kan du trække dit samtykke tilbage eller ændre dit samtykke til kommunikation?

 

Du kan til enhver tid ændre dit samtykke til kommunikation eller helt trække dit samtykke tilbage med virkning for fremtiden via din BMW online-konto eller ved at kontakte vores BMW kundeservice (telefonnummer / e-mailadresse).

 

Hvis du ikke ønsker at modtage meddelelser, der er tilpasset dig baseret på analysen af din kundeprofil, kan du fravælge dette på din BMW online-konto eller via kontaktmulighederne ovenfor. I dette tilfælde oprettes der ingen kundeprofil som beskrevet ovenfor for dig. Med henblik på salgsfremmende kommunikation vil dine personoplysninger (f.eks. kontaktoplysninger, identifikationsoplysninger, dit køretøj, køretøj af interesse, dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, supplerende oplysninger/præferencer, salgsfremmende kampagner, deltagelse i kunde-/kundeprogrammer) samt grundlæggende oplysninger om dit køretøj (f.eks. den aktuelt kørede model, udstyrsfunktioner) stadig blive behandlet for at sende dig salgsfremmende kommunikation via din valgte kommunikationskanaler. Efter udbetaling vil din kundeprofil ikke længere blive behandlet til markedsføringsformål, og du vil ikke længere modtage personlig salgsfremmende kommunikation.

 

Via de angivne kommunikationskanaler kan du desuden udøve dine rettigheder, f.eks. at anmode om oplysninger om dine data, der er gemt hos BMW NSC,  eller at få rettet, slettet eller begrænset behandlingen af dine personoplysninger.

 

Hvor kan du finde yderligere oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger og dine relaterede rettigheder?

 

Yderligere oplysninger om behandlingen af dine personoplysninger og dine relaterede rettigheder kan findes online i BMW's privatlivspolitik.

 

Link iC fører til hele afsnit C nedenfor, alle spørgsmål og tilsvarende svar er synlige:

 

BMW NSC ønsker ikke at genere dig med irrelevante oplysninger. BMW NSC tilbyder en eksklusiv informationstjeneste baseret på personlig salgsfremmende kommunikation for at reducere kommunikationen til dig til en perfekt pasform. Hvis du giver samtykke til vores personlige salgsfremmende kommunikation, vil du modtage personlig kommunikation, der er skræddersyet til dine interesser og præferencer.  Til dette formål behandler BMW NSC dine personoplysninger for at oprette en individuel profil til dig. Alle data, der samles i din personlige profil, vil påvirke den måde, hvorpå vi informerer dig om relevante BMW Group (herunder BMW Group-mærkede) produkter og tjenester, kundepleje og markedsundersøgelsesformål.

 

Hvor det er tilgængeligt, kan følgende data, der er angivet af dig eller genereret på grund af din brug af BMW Groups produkter eller tjenester fra BMW NSC, visse datterselskaber, dine salgs- og servicepartnere, blive indarbejdet i profiludviklingen: kontaktoplysninger (f.eks. navn, adresse, e-mailadresse, telefonnummer), identifikationsoplysninger (f.eks. dit kundenummer, kontraktnummer), dine køretøjer (f.eks. køretøjets identifikationsnummer,  ConnectedDrive-kontrakter, servicepakker, kortlægning af køretøjer i BMW-apps, kontrolkontrolmeddelelser); dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, supplerende oplysninger/præferencer (såsom f.eks. foretrukken servicepartner, hobbyer, interesser, fødselsdato); produktinteresser (f.eks. model, køretøjstype) salgsfremmende kampagner (f.eks. e-mail, navn, relaterede produkter); deltagelse i kunde-/kundeprogrammer (f.eks. sendt information, deltagelse i arrangementer); kundehistorik (f.eks. modtagelse af tilbud, prøvekørsler, købsdata for biler, oplysninger om salgspartnere, kontakter med BMW's kundeservice/mobilservice, køb i BMW's onlinebutikker); data om køretøjets brug (f.eks. kilometertal, marchafstand, batteri) data fra BMW-apps eller -websteder (f.eks. brugsdata fra app og BMW's onlinekonti); interaktionsdata for e-mail-kampagner (dvs. brugsdata såsom e-mail-kvittering, oplysninger om klik på link og indhold i e-mailen, se også nedenfor); data fra samarbejdspartnere (f.eks. data fra BMW-mærket Add-On Mobility-app). En detaljeret liste med data fra disse kategorier kan findes her. Visse datakategorier, såsom køretøjsbrugsdata, brugsdata fra apps og websteder eller data fra samarbejdspartnere, vil kun blive brugt til profiludvikling, hvis du har givet dit separate og frivillige samtykke til tilsvarende indsamling og behandling af sådanne data.

 

Hvis du ikke ønsker at modtage meddelelser, der er tilpasset dig baseret på analysen af din kundeprofil, kan du fravælge dette på din BMW online-konto eller via kontaktmulighederne ovenfor. I dette tilfælde oprettes der ingen kundeprofil som beskrevet ovenfor for dig. Med henblik på salgsfremmende kommunikation vil dine personoplysninger (f.eks. kontaktoplysninger, identifikationsoplysninger, dit køretøj, køretøj af interesse, dit samtykke til salgsfremmende kommunikation, supplerende oplysninger/præferencer, salgsfremmende kampagner, deltagelse i kunde-/kundeprogrammer) samt grundlæggende oplysninger om dit køretøj (f.eks. den aktuelt kørede model, udstyrsfunktioner) stadig blive behandlet for at sende dig salgsfremmende kommunikation via din valgte kommunikationskanaler. Efter udbetaling vil din kundeprofil ikke længere blive behandlet til markedsføringsformål, og du vil ikke længere modtage personlig salgsfremmende kommunikation.

Weblink F1: (Ny samtykketekst som eksempel. For detaljer kontakt venligst Addressability Boost (Laura Gerlach))

KATEGORIER AF DATA TIL OPRETTELSE AF EN INDIVIDUEL KUNDEPROFIL.

 


KONTAKTOPLYSNINGER:

  • Navn
  • Titel
  • Adresse
  • Hilsen
  • E-mail
  • Telefonnummer / Mobilnummer
  • Initialer
  • Fax 

YDERLIGERE PERSONLIGE OPLYSNINGER/PRÆFERENCER: 

  • Fødselsdato
  • Familiestatus
  • Familiemedlemmer
  • Kørekort (type)
  • Erhverv
  • Et muligt tidspunkt, hvor du har brug for et nyt køretøj og din interesse for MINI-køretøjer og -tjenester samt dine ønsker om information og prøvekørsler osv.
  • Foretrukken MINI-partner
  • Hobbyer
  • Foretrukken betalingsmetode
  • Køretøjets identifikationsnummer (VIN) og andre attributter, der er knyttet hertil, f.eks. model, udstyr, første registrering.
  • Firmanavn, dit forhold til denne virksomhed, hvis du bruger en firmabil eller er vores kontaktperson for denne virksomhed

 

IDENTIFIKATIONSOPLYSNINGER:

  • Kundenummer / kunde-id
  • Kontraktnummer



KUNDEHISTORIE:

  • Kundnöjdhet om dina MINI-konton resp. appar
  • Modtagne tilbud
  • Bilkøbsdata inkl. model, konfiguration, købsdato, registreringsdato, nummerplade, bestillingsdato, leveringsdato, bil
  • Indehaver, listepris
  • Oplysninger om garanti
  • Restværdi
  • Frivillige oplysninger inden for rammerne af MINI-beskyttelsesplanen (f.eks. køretøjer i husstanden, brug af mobilitetstjenester)
  • Købsoplysninger om dele, tilbehør og livsstilsprodukter
  • Data indsamlet fra MINI-partnere og BMW-afdelinger (f.eks. dato for overdragelse af biler, kundeforespørgsler, rådgivningsoplysninger, salgsperson eller ansvarlig servicerådgiver, hvis det er relevant, tidspunkt og type af kontakt, servicehistorik)
  • Kampagnehistorik og -respons (kunde- og kundeplejeprogrammer og direkte markedsføringsaktiviteter)
  • De oplysninger, du giver, f.eks. om andre mærker, brugte køretøjer osv.
  • Deltagelse i arrangementer, placering
  • Forespørgsels-, klage- og servicehistorik



DATA OM KØRETØJETS BRUG:

Hvis du har en ConnectedDrive-konto og har tildelt dit køretøj på din konto, kan følgende data bruges ud over kontodataene i den respektive sidste status:

 

  • Brændstofniveau
  • Resterende rækkevidde
  • RTTI-data (indtastede navigationsdata), hvis du har givet samtykke til behandling af placeringsdata
  • Udendørs temperatur
  • Placering (kun udlejnings- eller parkeringspositionen, når køretøjet er parkeret, og kun hvis ConnectedDrive-kontoen er aktiveret, og du har givet samtykke til behandling af placeringsdata)
  • Kilometertal
  • Gennemsnitshastighed, f.eks. pr. måned
  • Brug af digitale tjenester, f.eks. booket serviceportefølje



APP / HJEMMESIDE / DATA FRA SOCIALE MEDIER:

I det omfang vi kan identificere dig personligt, f.eks. efter registrering eller login, kan følgende data bruges ud over kontodataene:

 

  • Gennemsnitlige appbrugsdata (klikadfærd i apps).
  • Placeringsoplysninger, hvis du har givet samtykke til behandling af placeringsdata
  • Brug af onlineunderholdning (f.eks. hyppighed af brug af tjenesten)
  • Brug af BMW Groups websteder besøgt
  • Cookiedata (afhængigt af dit samtykke til cookiepolitikken)
  • Webstedsbrug af MINI's sociale medier (f.eks. forumbesøg og indlæg)

 

SAMARBEJDSPARTNER

  • Sixt

 

Financial Services 

  • Kontraktdata (start-/slutdato, løbetid, kørsel, rater).
  • Køretøjsdata for anbefalede køretøjer (tilgængelighed, sammenlignelighed med anbefaling af lignende tilgængelige køretøjer)
  • Egenkapitalværdi (beregning ud fra aktuel markedsværdi, aktuel bogført værdi og generelt opkrævede bøder)
  • Konfiguratordata (beregnede satser for at oprette et nyt finansieringstilbud)